"Gflex helpt ons enorm door alles zo lekker te laten werken."

Direct op uw doel af?

Bent u ook altijd bezig om te kijken of uw ICT-omgeving veiliger of stabieler kan? Maar weet u niet waar u moet beginnen? Wij helpen u graag inzichtelijk te krijgen waar en hoe u de meeste winst kunt behalen. Druk op die oranje knop of lees hieronder het verhaal van Profile Ridder.

Neem direct contact met ons op!

In het kort

Slimme functies

  • Cloud werkplekken
  • Hosted VoIP
  • Duurzame hardware van Gflex
  • ICT-security
  • Rechten en rollen per gebruiker

Meerwaarde

  • Zelden storingen of vertragingen
  • Super snelle bereikbaarheid
  • Data altijd veilig dubbel opgeslagen
  • Bescherming tegen virusverspreiding
  • Makkelijk uit te breiden of terug te schalen

Profile Ridder

  • 10 medewerkers
  • Meegaan met vernieuwingen
  • Snelheid is cruciaal
  • Twee vestigingen
  • Al 5 jaar klant bij Gflex ICT in Nijkerk

En als er wat is, willen we snel geholpen worden. Net als onze eigen klanten. Soort zoekt soort!

Gert Jan van Laar

Het is indrukwekkend hoe goed Profile Ridder meegaat met de tijd, en hoe goed hun service is.

Gerwin Eersen

De case

Slimmere fietsen

Gert-Jan vertelt enthousiast hoe een nieuw verkochte e-bike online aangemeld wordt bij de fabrikant; “Ja, er is een hoop veranderd. We leren allemaal veel tijdens de cursussen van fabrikanten. Fietsen worden steeds slimmer en verzamelen veel data over gebruik, accu-prestaties en foutmeldingen. Gebruikers krijgen bijvoorbeeld een melding als ze beter een andere versnelling of ondersteuningsstand kunnen gebruiken om een grotere actieradius te bereiken. Wij draaien diagnose rapporten uit en analyseren die. Op basis daarvan kunnen we eventueel adviseren om de fiets anders te gebruiken. Ook zien we sneller wat er mis is. En mochten wij iets niet kunnen oplossen, dan helpt de fabrikant met een live verbindingen via teamview en kijken ze op afstand mee.” Fabrikanten gebruiken veel data om hun producten beter te maken. Dat terwijl de fietsbranche van oorsprong behoorlijk traditioneel was. “We kunnen zeker nog meer vernieuwingen verwachten,”; vertelt Henk, “dus we hoeven ons niet te vervelen. Ook komen er nog wel meer laptops in de werkplaats in de toekomst!” Hierdoor wordt het vak ook nog eens interessanter voor de jeugd.

Digitalisering

“Als bedrijf hebben we flink gedigitaliseerd de laatste jaren. Orderafhandeling, servicemeldingen, facturering en administratie, er komt nauwelijks nog een pen of papiertje aan te pas.” vertelt Gert-Jan. Hij vervolgt: “Ons klantensysteem is gekoppeld met Exact Online, dat bespaart een heleboel tijd. Ook is de klant veel sneller op de hoogte dat een reparatie gereed is middels onze sms service en kunnen wij de informatie over een fiets makkelijker terugvinden. Snelheid. Dat is belangrijk in deze branche. We kunnen ons onderscheiden met een goede service. Dus een goede bereikbaarheid, ruime openingstijden, slimme voorraad en snelle orderafhandeling van materialen en accessoires. Dat betekent dat onze systemen het altijd moeten doen, we zijn daar erg afhankelijk van!”.

“Sturen op cijfers is belangrijk voor onze winkels. We willen de beleving verbeteren en onze ruimte optimaal benutten. Met elkaar blijven wij onze winkels, zoveel mogelijk met gebruik van data, optimaliseren. Dus kijken we ook naar het rendement van winkelmeters en nemen op basis daarvan beslissingen. Dat houdt in dat we met drie collega’s ook heel veel achter de computer werken.”.

Online verkoop

“We hebben een website met een webshop waarin we diverse producten online verkopen. Klanten kunnen zich thuis orïenteren op een nieuwe fiets, maar wij verkopen geen nieuwe fietsen in onze webshop. Wel tweedehands fietsen trouwens, die gaan door heel Nederland. Er is zoveel keus in nieuwe fietsen, waardoor we in onze winkels beter de verschillen tussen de fietsen kunnen laten zien én natuurlijk een proefrit aanbieden om te ontdekken welke fiets het beste past.”.

“En die lagere prijs dan”, vragen we aan Henk, is dat niet lastig?” “De adviesprijzen op internet hanteren wij ook. Even los van een paar prijsstunters. Maar dan krijg je ook meer, denk aan de inruil van je eigen fiets, bodyscanning voor het bepalen van de juiste maat voor je racefiets, een gratis eerste servicebeurt en korting op de vervolgbeurten, gratis rijklaar maken, montage van accessoires, quick-service bij kleine reparaties en haal- en brengservice bij calamiteiten.”, somt Henk op.

“Natuurlijk is een korting interessant. We hebben zelf ook weleens een laptop online gekocht, bekend Gert-Jan, maar achteraf hadden we ons dan toch beter kunnen laten adviseren door Gflex. “Profile als keten ondersteunt ons met campagnes, garantiepakketten, herkenbaarheid en een landelijke uitstraling. Dat scheelt een hoop tijd en moeite. Maar daarnaast blijven we natuurlijk vooral een regionaal bedrijf en zien we klanten al van jongs af aan. We houden ook de vrijheid om zelf leveranciers te kiezen, zoals Gflex.

In de praktijk

Het moet gewoon altijd werken

Gflex helpt ons enorm door alles perfect te laten werken. Het klinkt misschien wat saai, maar het moet gewoon functioneren. Ze houden daarom een oogje in het zeil met monitoring. Mocht er wat zijn, dan willen we snel en vakkundig geholpen worden. Net als onze eigen klanten. “Daarom komt Gerwin hier waarschijnlijk ook al 15 jaar als klant, soort zoekt soort!”; lacht Henk.

Dat doen we met…

Gflex ondersteunt Profile Ridder met complete werkplekken waar ook het branchepakket op werkzaam is, advies en levering van de juiste hardware zoals laptops, PC’s, de ICT-security, de inrichting en monitoring van het IT-netwerk, WiFi-inrichting en het kassasysteem.

In de toekomst

“We verwachten dat e-bikes nog veel meer gekocht gaan worden. Ook voor jongeren. Daarnaast zullen deze steeds slimmer worden. Als bedrijf moeten we meegaan en een leverancier hebben die de ontwikkelingen volgt zodat wij zelf ook sneller en efficiënter kunnen werken.”; Gert-Jan van Laar.

Techniek en diensten

Voor deze oplossing hebben wij gebruik gemaakt van:

Profile Ridder heeft de ICT goed op orde, dat geeft rust in de tent!

Inventarisatiescan

We kijken even met u mee en geven vrijblijvend advies

Bel me terug

Vraag het Gerwin

Gerwin is gewend om bedrijfsproblemen vanuit ICT-perspectief op te lossen.

Gflex spreekuur

Iedere laatste vrijdagmiddag van de maand organiseren wij een gezellige borrel.

Kom langs. Gezellig.

Tips, tricks & updates via de mail.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief!