Gflex werkt voor ondernemers waarbij het ICT-bedrijf de zorg en de verantwoording draagt voor de computers, service, netwerk en ICT-diensten. ,,Slim in ICT door net even anders naar ICT-oplossingen te kijken.’’
Van boerenschuur naar 15 medewerkers
Gflex is sinds april 2018 gevestigd in Nijkerk, maar het bedrijf van eigenaar Gerwin Eersen uit Putten bestaat al vanaf 2001. Begonnen in de boerenschuur van zijn ouders aan de Oude Nijkerkerweg hielp hij de lokale bevolking met de meest uiteenlopende computervragen. ,,Ik ben gestart met het idee dat computeroplossingen, serviceafhandeling en ondersteuning beter moest kunnen. Dat doen we nu nog steeds, maar met een uitgebreider team’’, aldus de nu 38-jarige Puttenaar.
Diensten uit eigen huis geleverd
Bijna twee decennia later is Gflex uitgegroeid tot een ICT-bedrijf met 15 medewerkers – ‘een team van vakidioten’ – en een multifunctioneel kantoorpand in Nijkerk. Dat bevat een ontwikkelruimte, eigen datacenter en een demoruimte. ,,85 procent van onze diensten leveren we vanuit eigen huis. Doordat we eind vorig jaar ISO-gecertificeerd zijn, voldoen we aan de hoogste standaard qua databeveiliging en mogen we zelfs in de zorg alle soorten data verwerken – ook als het aankomt op patiëntengegevens. Door die veiligheid creëren we automatisch ook stabiliteit, wat vandaag de dag belangrijk is voor alle bedrijven.’’
Jip-en-Janneke-taal
Met zijn technische kennis over nieuwe oplossingen bepaalt Eersen de koers van het bedrijf. Sinds vorig jaar heeft Robert Kerssies het team versterkt. De Zwollenaar (29) is verantwoordelijk voor sales en marketing. ,,Gflex is geen doorsnee ICT-bedrijf, maar heel flexibel; dat was best even wennen. De jongens zijn techneuten die maar aan één ding denken: de juiste oplossing bedenken voor de klant.’’ Bij marketing hoort ook communicatie en ook dat doet Gflex
net even anders, weet Kerssies. ,,Offertes zijn bij ons in het Nederlands; we communiceren in Jip-en-Janneke-taal met de klant. Daarmee is Gflex groot geworden.’’ De stelregel binnen het bedrijf is dat je er maximaal drie keer over mag doen om een complex probleem op te lossen. ,,Problemen moeten vlot opgelost worden. Wij staan voor snel reageren en helpen klanten per telefoon of er komt iemand ter plaatse.
Verder lezen? Lees het hele artikel vanaf deze week ik het magazine van Stad in Bedrijf of klik hier.

Vragen? Bel Gerwin op 088 781 00 50