“Veel beter en flexibeler bereikbaar dankzij overstap van ISDN naar VoIP van Gflex.”

Direct op uw doel af?

U bent toe aan een oplossing die uw bedrijf gaat helpen om telefonie efficiënter en gebruiksvriendelijker in te zetten. Maar waar moet u beginnen? Wij helpen u graag inzichtelijk te krijgen waar en hoe u de meeste winst kunt behalen. Druk op die oranje knop of lees hieronder het verhaal van John van de Kraats.

Neem direct contact met ons op!

In het kort

Slimme functies

  • Redundante DECT-oplossing
  • Vast-mobiel integratie
  • Intercom beantwoorden op afstand
  • Voicemailberichten direct in de e-mail
  • Slimme call-flows

Meerwaarde

  • Personeel kan tijd efficiënter inzetten
  • Klant kunnen altijd orders plaatsen
  • Betere controle op bereikbaarheid
  • Voorbereid op toekomstige groei
  • Grip op afhandeling oproepen

Kraats Kip

  • 22 personeelsleden
  • 100-den calls per week
  • 12 uur per dag op de weg
  • 24/7 beschikbaar voor bestellingen
  • Al 10 jaar klant bij Gflex ICT in Nijkerk

Ik had niet verwacht dat we zoveel tijd konden besparen! En we hebben nog niet één belletje gemist. Hier worden mijn klanten blij van!

John van de Kraats

John vertelde over zijn ambities, een verhuizing in de toekomst! Daarom deed ik de suggestie om met 088-nummers te gaan werken. Het pakt geweldig goed uit!

Robert Kerssies

De case

De aanleiding om Gflex in te schakelen

Groeiende problemen die de verouderde telefooncentrale opleverde: instabiliteit, haperingen, beperkte bereikbaarheid en een slechtere dekking door het pand. Dit leidde tot vertraging bij bestellen, hogere inefficiënte door alle terugbelverzoeken en de bijbehorende oplopende kosten.

Samen denken in oplossingen

Hij wilde het in één keer goed doen. Het moet stabieler en slimmer dacht John. Vandaar dat hij samen met Robert van Gflex in korte tijd een passende oplossing bedacht om een aantal uitdagingen en problemen op te lossen.

Wat was de situatie?

Kraats Kip had nog een verouderde ISDN-centrale met verouderde toestellen, deze moesten een keer over op VoIP. Dat wist hij al wel. Maar met het naderende einde van ISDN kwam er meer druk op. Ook het verouderde DECT-netwerk had zijn beste tijd gehad. De dekking was niet sterk genoeg meer waardoor medewerkers soms niet bereikbaar waren.

Begonnen met een meting

Om een optimale dekking te realiseren is er eerst een DECT-meting gedaan (ja, meten is weten). Hierdoor wisten we precies waar de zenders moesten hangen en is de installatie hiervan vlekkeloos verlopen. Uniek is dat we zelfs in de koelcellen dekking hebben gerealiseerd. Dat zijn vaak lastige ruimtes om een sterke dekking te realiseren.

Extraatje: toekombestendig!

Gaandeweg vertelde John over zijn ambities, een verhuizing in de toekomst! Dan is dit hét moment om los te komen van het lokale netnummer, dacht Robert. Dankzij de aanbeveling om met een eigen reeks van 088-nummers te nemen is Kraats Kip klaar voor de toekomst en zijn alle medewerkers beter bereikbaar op eigen nummers.

In de praktijk

Nog niet één oproep gemist

Door gebruik te maken van een slimme call-flow is er altijd iemand bereikbaar. Zo wordt eerst wordt de sales afdeling aangebeld omdat er nog veel bestellingen via de telefoon worden gedaan. Daarna gaat de call over naar de andere afdelingen op de vaste toestellen, de DECT-toestellen en de mobiele toestellen.

Vaste lijnen ook op mobiel

John van de Kraats en de bedrijfsleider Aalt van Sligtenhorst zijn veel onderweg, maar zijn wel het eerste aanspreekpunt. Met de vast mobiel integratie zijn zij flexibel bereikbaar. Vooral binnen een kleine en platte organisatie is dit een groot voordeel om de organisatie flexibel én bereikbaar te houden.

En de oude intercom?

Deze hebben we gerecycled in het nieuwe systeem met het voordeel dat medewerkers nu vanaf elk gewenst toestel, ook mobiel, de deur kunnen openen voor de vrachtwagenchauffeurs die willen lossen. Hierdoor hoeft er niet iemand tot 18:00 op kantoor te blijven, zo wordt er efficiënter gewerkt en wordt er bespaard op loonkosten.

Techniek en diensten

Voor deze oplossing hebben wij gebruik gemaakt van:

John ziet de toekomst van zijn bedrijf vol vertrouwen tegemoet. Aan zijn bereikbaarheid kan het in ieder geval niet meer liggen!

Inventarisatiescan

We kijken even met u mee en geven vrijblijvend advies

Bel me terug

Vraag het Gerwin

Gerwin is gewend om bedrijfsproblemen vanuit ICT-perspectief op te lossen.

Gflex spreekuur

Iedere laatste vrijdagmiddag van de maand organiseren wij een gezellige borrel.

Kom langs. Gezellig.

Tips, tricks & updates via de mail.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief!