U kunt berichten vrijgeven die onterecht hun weg in de quarantaine vinden.
Stap 1.
Om controle over geblokkeerde berichten te hebben kunt u inloggen via de volgende link:
https://security.microsoft.com/quarantine
U kunt hierop inloggen met uw e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.
Stap 2.
U komt automatisch terecht op de Quarantaine pagina.
Klik hier een bericht aan.

Stap 3.
Vervolgens opent het Detail venster. Daarin vindt u aan de bovenkant uw opties met betrekking tot
het geselecteerde bericht.

Het Details venster.
- Om een bericht toch door te laten komen, kiest u voor Bericht Vrijgeven.
- Berichtkop weergeven mag u negeren.
- Voorbeeld van Bericht laat u de inhoud van het bericht zien. Alleen kunt u de bijlages niet bekijken.
- Verwijderen uit quarantaine haalt het bericht uit het overzicht weg.
- Afzender blokkeren kunt u de gehele afzender mee blokkeren.
Het details venster laat nog meer informatie in het vak eronder zien.

Let op de volgende koppen:
- Adres van afzender.
- Ontvangen (UTC +02:00): De Nederlandse tijd waarop het bericht ontvangen is.
- Onderwerp.
- Reden van Quarantaine: Hier ziet u hoe de spamfilter het bericht behandeld heeft. Spam of Phishing.
- Verloopt (UTC +02:00): Na de aangegeven tijd en datum kunt u dit bericht niet meer behandelen en vrijgeven.