BWA & Partners | Exchange Online

Overdag is Jeroen Berger druk in de weer met drinkwaterinstallaties door heel Nederland. In zijn vrije tijd knutselt hij graag aan auto’s, samen met hond Wax. Sinds 2013 is hij actief met BWA & Partners en verantwoordelijk voor het onderhouden, controleren en adviseren van drinkwaterinstallaties. Sinds 2019 is de naam veranderd, een mooi moment om te kijken naar een slimme oplossing voor de e-mail.

De vraag

Omdat Jeroen Berger veel onderweg is en veel werkt in het buitengebied of juist onder de grond, was de wens om overal op locatie de e-mail bij de hand te hebben én bereikbaar te zijn. De vrouw van Jeroen Berger ondersteund hem op kantoor met de administratie en het klantcontact. De wens was om zowel van huis uit en op locatie in de e-mail en agenda te kunnen kijken en hier wijzigingen aan te brengen, die ook direct zichtbaar zijn. Hiervoor werd nog gebruik gemaakt van een POP3-account, de vraag was; hoe kunnen we dit slim en gebruiksvriendelijk oplossen?

De oplossing

We hebben het oude POP3-account gemigreerd naar een Exchange Online-account. Dit gaat niet zomaar, omdat POP3 veel gegevens lokaal opslaat moeten deze met de hand worden overgezet. Alle e-mails, mappen en bestanden zijn overgezet en de accounts zijn ingesteld op zowel de vaste computers als de mobiele apparaten. Alles synchroniseert met elkaar, ook de agenda’s. Zo kunnen er afspraken in de agenda worden gezet die direct zichtbaar zijn voor zijn vrouw of andersom. Ook wanneer er een e-mail wordt verzonden, gelezen of verwijderd is dit direct zichtbaar. Zo ontstaan er geen misverstanden of dubbele afspraken.

Het resultaat

Er is goed geluisterd naar de klant en een klantgerichte oplossing bedacht. Omdat het een omzetting betrof had het nog wel even wat voeten in de aarde. Het oude e-mailadres is nog wel in gebruik, alleen e-mails worden doorgestuurd naar het nieuwe e-mailadres en van daaruit beantwoord. De e-mails komen gewoon nog aan, dus de klant merkt hier niets van. De e-mail en agenda’s zijn overal gesynchroniseerd en beschikbaar, zolang er maar een internetverbinding of 4G-netwerk beschikbaar is. Het voordeel is dat alles binnenkomt in één postvak, dit is erg overzichtelijk voor de klant.

"Gflex heeft een heel flexibele en klantgerichte oplossing geboden"

Jeroen Berger

"Hoe groot de organisatie ook is, Exchange Online zal altijd een belangrijke dienst blijven"

Roelof Venema

Begrijpt u uw huidige
ICT’er niet goed?

Keertje koffie drinken?

Een prijswinnende
oplossing nodig?

Blijf op de hoogte van
slimme oplossingen

Tips, tricks & updates via de mail.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief!